Wykorzystanie sieci mobilnej w marketingu SMS

Posted by koala Published on September 16, 2016
/2016/Screenshot-2016-01-07-cellscan-web.jpg

Google testuje aplikacje umożliwiające wysłanie wiadomości SMS bezpośrednio do firmy wyświetlającej reklamę na ekranie telefonu. Klikając w wyświetlającą się na telefonie reklamę, użytkownik uruchamia aplikację SMS ze standardowo przygotowanym wzorem treści SMS uprzednio dostosowanym do danego produktu lub usługi. Na przykład, jeśli jesteś reklama biura podróży ogłaszającego wakacje w hotelach w Nowym Jorku, wstępnie napisany tekst wiadomości może brzmieć: “Jestem zainteresowany rezerwacja. Proszę o więcej informacji. Jan Nowak”. Skanowanie ruchu GSM umożliwia nam wygenerowanie reklamy, kodu rabatowego lub innej wiadomości nie tylko do odpowiednio sprofilowanego użytkownika, ale zrobienie tego dodatkowo “tu i teraz”.

Wykorzystanie sieci mobilnej pozwoli nam zbudować silniejsze i głębsze relacje marki z potencjalnymi nowymi klientami. Dodatkowo jesteśmy w stanie analizować siłę naszych przekazów poprzez analizę ilości odpowiedzi, a w konsekwencji bardziej efektywnie zaplanować marketing.

SMS jest najwyżej oceniana przez konsumentów metoda kontaktu z firmą. Tylko 25% marketerów obecnie korzysta z wiadomości tekstowych, ale 65% z nich mówi, że są one bardzo skuteczne. Kupony rabatowe przesyłane w wiadomościach SMS są wykorzystywane ponad 90% częściej niż e-mailowe.

Namierzanie pozycji telefonu pomiędzy stacjami GSM w obszarze miejskim realizowane jest poprzez monitorowanie ruchu w sieci. W obszarach miejskich stacje bazowe są rozmieszczone bardzo gęsto po to, aby zwiększyć pojemność sieci. Poniżej przedstawiony jest zasięg stacji 2G jednej z sieci komórkowych w Warszawie.

cellid-wawa-play-260-06-2

Koala jest odbiornikiem jednokanałowym, a zatem, aby monitorować określony obszar i wszystkich operatorów sieci w jego zasięgu potrzeba by kilku urządzeń lub sekwencyjnie przełączać się pomiędzy operatorów co jakiś z góry określony czas. Prościej i taniej jest wykorzystać druga metodę. Poniżej są przedstawione rezultaty skanowania pewnego obszaru. Przełączanie pomiędzy operatorami następuje co 20 sekund. Jak widać, jesteśmy w stanie zgromadzić nawet kilkadziesiąt numerów abonentów. Chociaż są także sieci, w których nie następuje żadne wywołanie.

GSM-IMSI-cell-scan

Oprogramowanie płyty Koala One pozwala na automatyczne skanowanie częstotliwości GSM w poszukiwaniu aktywnych nadajników. Nadajniki są identyfikowane według przynależności do danego operatora. Na tej podstawie, jak i poprzez analizę numerów abonentów, możemy określić przynależność abonenta do określonej sieci komórkowej. Również abonenci sieci zagranicznych przebywający chwilowo w naszym zasięgu mogą być zidentyfikowani. Ich kraj pochodzenia, jak i rodzima siec mobilna mogą zostać określeni na podstawie danych ze skanu.

Jak widzimy, wiadomości tekstowe są krytyczne dla biznesu. Po pierwsze, prosty SMS pomaga nam budować relacje jeden-do-jednego z obecnymi i nowymi klientami. Pozwala także na aktywna komunikacje z klientami i zwiększanie sprzedaży. Po drugie, pomaga nam wyróżnić się z otoczenia innych sklepów. Nasza wiadomość zawiera wezwanie do działania, oświadczenia. Wreszcie, mamy możliwość monitorować naszą reklamę i mierzyć jej skuteczność.

Categories: oprogramowanie

Tags: GSM SMS